fbpx
לוגו איזי טורס - טיולים לישראלים בעברית מניו יורק ובחוף המזרחי

מסביב למפלי הניאגרה – היכן כדאי לבקר כשנוסעים למפלים?

ישראלים רבים הנוחתים בניו יורק מעוניינים לצאת לטיולים מאורגנים ולחוות את נופיה ומחמדיה של ארה"ב. אחת האטרקציות הבלתי מעורערות הינה ביקור במפלי הניאגרה. ישנן חברות רבות המציעות טיולים מאורגנים למפלי הניאגרה. אבל עם איזי טורס תוכלו לבנות טיול מאורגן לפי בקשתכם. אז עבורכם הכנו כתבה הסוקרת את המקומות שכדאי לבקש מהנהג שיקח אתכם בדרך למפלי הניאגרה.

יוצאים מניו יורק סיטי

ניו יורק הינה מדינה גדולה בהחלט, מניו יורק סיטי שבדרומה ועד למפלי הניאגרה שבצפונה (בערך 700 ק"מ). רוב הישראלים לנים בבתי מלון באיזור ניו יורק ומשם יוצאים לטייל. חברה רצינית תאסוף אתכם מבית המלון ומשם תמשיכו ליעדים שביקשתם לבקר בהם. בכתבה הקודמת סקרנו את הרי הקטסקיל והעיר אולבני, אגמי האצבעות, מוזיאון הזכוכית בקורנינג, מפלי הניאגרה ובתי הקזינו וקינחנו בעיירה סְקַאנִיטֶלֶס.

בכתבה זו נקח אתכם למקומות הפחות ידועים, אבל שווים לא פחות. 

בואו לבקר ב- וושינגטון לאס וגאס מפלי הניאגרה ארץ האמיש פנסילבניה פילדלפיה סן פרנסיסקו פארק יוסמיטי

אית'קה ומפלי אנפילד (Enfield Creek)

בפארק על שם רוברט טרמן, ישנו מפל מים חבוי וקסום. בין ים של ירוק עד. עצים וחיות בר תוכלו לקחת אתנחתא בדרך למפלי הניאגרה. הפארק ממוקם 11 דקות נסיעה דרומית לאית'יקה (Ithaca) ולאחד מאגמי האצבעות העצומים "הקיוגה". קישור לגוגל מפות תמצאו כאן

מערות הנטיפים "האו"

ב-22 במאי 1842 החקלאי לסטר האו שם ליבו כי עדר העגלים שלו מתרכז ליד שיחים מסויימים בתחתית העמק בימי הקיץ החמים. האו החליט לחקור מדוע תופעה זו מתרחשת. כאשר הוא ירד לעמק הוא חש במשב רוח קריר וחזק היוצא מבינות לשיחים. כאשר בדק מהיכן מגיע משב הרוח, הוא גילה לתדהמתו בור עמוק באדמה. הוא החל לחפור יחד עם חברו ושכנו הנרי ווטסל (שפתחה של המערה היה ממוקם בשטחו). לאחר חשיפת הפתח התגלו כמה מערות נטיפים עד לעומק של 48 מטר מתחת לאדמה, הן נקראות "מערות הנטיפים האו" ובאנגלית Howe Caverns.

 

בשנת 1843, האו פתח סיור לציבור שערך כ-8 שעות וכשהעסק גדל, הוא בנה מלון בפתח המערה. בסופו של דבר העסקים כשלו והאו נאלץ למכור את חלקו. המערה היתה סגורה לציבור עד חודש מאי, 1929. הטמפטורה במערה עומדת עד היום על 11-12 מעלות גם בקיץ. ללוחות זמנים ומידע נוסף: קישור לאתר מערות הנטיפים.

מערות הנטיפים האו | טיול מאורגן למפלי הניאגרה
מערות הנטיפים של האו

גלן פארק - Corbett's Glen Nature Park

לפני עצירה ברוצ'סטר תוכלו להנות משמורת טבע בעלת מפלי מים כמו מתוך גלויות. כאילו נעשו בפוטושופ. בפארק הטבע – קורבט'ס גלן (Corbett's Glen Nature Park) ישנם מפלי מים כאלו. שעות הפעילות משמונה בערב עד עשר בלילה בכל יום. מומלץ לצלמים שבינינו.

מקומות ששווה להכיר בדרך למפלי הניאגרה
גלן פארק - מפלים בדרך למפלי הניאגרה

רוצ'סטר, ניו יורק - יהודים, ישראליים ושווארמה כשרה למהדרין.

רוצ'סטר ניו יורק | טיול מאורגן למפלי הניאגרה
רוצ'סטר, ניו יורק

רוצ'סטר, ניו יורק. העיר התאומה של רחובות ומודיעין – מכבים – רעות. אזור המטרופולין של רוצ'סטר הוא שני בגודלו בכלכלת מדינת ניו יורק. 20,000 יהודים מתגוררים ברוצ'סטר. זהו מקום נהדר לעצור בו כשעה וחצי לפני שמגיעים למפלי הניאגרה. יש פארק מים מטריף (עלות 35$ לילד ו-17$ למבוגר שלא נכנס למתקנים) בשם "סי-בריז" (Seabreeze Amusement Park) עם מתקנים לקטנים ולגדולים. לקחתי את הילדים לשם (17 ביולי 2018 וב- 9 לספטמבר 2018) והיה כיף לכל המשפחה.

מלבד זאת, תוכלו למצוא ברוצ'סטר מסעדה כשרה למהדרין עם שאוורמה, פלאפל וכל טוב האוכל הישראלי במסעדה שבה מדברים עברית בשם "סברה גריל" (Sabra Grill), אכלנו שם לאחר הביקורים בפארק מים והיה פצצה.

גרנד איילנד - מדינת היהודים של מרדכי נח.

מרדכי מנואל נחחוזה מדינת היהודים הרצל לא היה הראשון שחשב על אוגנדה כמקום מפלט ליהודי העולם עד למציאת תוכנית חלופית. בשנת 1825 יהודי בשם מרדכי מנואל נח הגה את רעיון הקמת מדינת היהודים בגרנד איילנד (הסמוכה למפלי הניאגרה). מרדכי שהיה עיתונאי, דיפלומט ופילנתרופ ראה בגרנד איילנד חלופה מציאותית וברת ביצוע למדינה עבור היהודים הסובלים מפרעות ברחבי העולם. הוא לא הסתפק בזאת, אלא גם רכש מכספו 2500 דונם של שטח כדי לבנות מקדש שיקרא אררט. 

כמו רעיון אוגנדה, גרנד איילנד היתה אמורה להיות בית זמני ליהודים עד שיוכלו לשוב בשלווה לפלשתינה. למרות קשריו הרבים של מרדכי עם רבני אירופה ובקשה לתמיכה בתוכניתו, נסיונותיו עלו בתוהו. "זהו מקום מקלט" אמר מרדכי נח. "המקום יפה, שלו ומוקף מים". צפו במקום בגוגל מפות ושפשפו את העיניים בפליאה "למה הרעיון לא צלח?"

גרנד איילנד - אררט - טיול מאורגן למפלי הניאגרה
אררט - גרנד איילנד - אתר היסטורי יהודי בדרך למפלי הניאגרה

שמעו את קולו של מרדכי נח מדבר על החזון שלו

פינת סופרמן בבופאלו

לפני שמגיעים מארה"ב למפלי הניאגרה חוצים דרך בופאלו, ניו יורק. בופאלו שהיתה בעבר עיר נמל מפורסמת בתעשיית הברזל, נשכחה ומעמדה נשחק ברבות השנים. במקום כמה קהילות יהודיות שונות. תוכלו לקרוא אודותם באתר המרכז את כל הנעשה בבופאלו היהודית. לחובבי ז'אנר המדע בדיוני, ישנה פינה בבופאלו שלא תוכלו לפספס. פינת סופרמן (Superman Corner) שהיא פינה קטנה ונידחת על שמו של אגדת גיבורי העל – קלארק קנט. בצומת הרחובות קלארק וקנט אין תא טלפון להחלפת בגדים, אך תוכלו לבוא בתחפושת או חולצת סופרמן ולהצטלם ליד שלטי הרחובות המנציחים את גיבור העל.

פינת סופרמן בבופאלו | טיול מאורגן למפלי הניאגרה
השוק האיטלקי בפילדלפיה

רוצים לבלות איתנו? פרטים וסיכום.

טיול מאורגן בעברית למפלי הניאגרה ובחוף המזרחי עם איזי טורס - חוויה בלתי נשכחת

צוות המדריכים שלנו יוסי ומנדי עושים הכל כדי לתת לכם את החוויה הכי כיפית. אנו נסביר לכם במאור פנים על כל מקום ואתר. ניתן לכם יחס אישי וארוחות כשרות למהדרין (למקפידים). אנו מכירים את הצרכים של קהל הלקוחות הישראלי ופועלים במשך שנים להנעים את זמנם בטיולים בחוף המערבי והמזרחי. בין אם אתם זוג שמצטרף לקבוצה של ישראלים נוספת שמטיילת למפלי הניאגרה, לוושינגטון, לפנסילבניה. ובין אם אתם רוצים להכיר את המדבריות ואת האטרקציות בחוף המערבי של ארה"ב. אם אתם קבוצה של שישה אנשים ומעלה ניתן לצאת לטיול מותאם אישית.

בכתבות הבאות נסקור עוד מקומות ופניני תיירות שאסור לוותר עליהן. מתכננים טיול מאורגן מניו יורק? צרו איתנו קשר. אנו מבטיחים שישתלם לכם. טיול מאורגן למפלי הניאגרה מניו יורק עם איזי טורס – חוויה אמריקאית וישראלית כאחת. טיול מאורגן בעברית לוושינגטון הבירה עם איזי טורס – חוויה בלתי נשכחת.